Deel deze pagina
  • Getest: Tempur Car Comforter

    Getest: Tempur Car Comforter

    Samen met m'n partner even lekker een weekendje weg. De reis ging naar Limouges in Frankrijk waar we een leuk huisje hadden gehuurd om even een paar dagen samen te genieten van de rust. Uurtje of 8 rijden en na een paar uur begon ik een irritant gevoel te krijgen in mijn bovenbenen. Eerste keer dat we zo'n lange rit maakte en afgesproken dat we de volgende keer de Tempur Car Comforter zouden meenemen. 

    En die volgende keer volgde al snel. In de zomervakantie stond een reis naar de Camping in Spanje op het programma met een reis van 15 uur. En natuurlijk ging de Car Comforter van Tempur dit keer mee. Tijd om mijn ervaringen te delen met de Tempur Car Comforter:

    Wat is de Tempur Car Comforter:

    Het is een stoel mat die gevormd is voor gebruik in een autostoel, met schuim van het drukverlagende Tempur. De Tempur Car Comforter heeft nog een actieve steun in de rug die je zowel actief kunt gebruiken, maar natuurlijk ook kunt verwijderen. Doel van de Tempur Car Cormforter is de druk op het lichaam te laten verlagen en daarnaast een aangename zit te geven.

    De voordelen van de Tempur Car Comforter:

    Ik ging de Car Comforter gebruiken om te kijken of het irritante gevoel in mijn bovenbenen zou verdwijnen bij het rijden van lange stukken. En inderdaad geen last gehad van de bovenbenen en ook de actieve steun in de rug was erg aangenaam. De Car Comforter heeft een 3D hoes waardoor de hoes ook niet klam gaat aanvoelen. Duidelijk merkbaar dat er drukverlaging was. Kortom je zit er echt aangenaam op tijdens het rijden.

    De nadelen van de Tempur Car Comforter:

    Tempur heeft drie verschillende soorten schuim in de collectie. In de Car Comforter zit het schuim Original verwerkt en wat temperatuur gevoelig is. In de Zomer geen probleem direct bij instappen in de auto aangenaam zacht. In de Winter minder prettig: instappen in de auto en dan voel je beton (beetje overdreven maar wel goed stevig). Nou is dat met een kwartiertje rijden weg want dan is de Car Comforter alweer opgewarmd. Maar stel jezelf even voor: net staan krabben met min 5 buiten, smorgens vroeg.... tja dan is de beton aanvoelende Car Comforter toch wel onaangenaam. 

    Als tweede punt: de hoes is gemaakt van 3D materiaal wat zorgt voor ventilatie en zorgt dat het materiaal niet klam gaat aanvoelen. Alleen met een korte broek of bijvoorbeeld een jurkje voelt het materiaal erg stug op de huid.

    De conclusie:

    De Tempur Car Comforter vind ik niet geschikt voor korte ritten. Alles onder een half uur bedoel ik daarmee. Hij moet op Temperatuur komen en mijn ervaring is dat de Car Comforter na 15 min tot 20 minuten pas prettig zit in de auto. 

    Zodra ik ritten van langer dan 1 uur ga maken dan gaat de Car Comforter op zeker mee. Ook let ik bij langere ritten op dat ik geen korte broek of jurkje aantrek omdat de hoes dan niet prettig aanvoelt. 

    Gezien het feit dat we gemiddeld 5 keer per jaar echt langere ritten maken naar het buitenland voor vakanties of beurs bezoek, vind ik het de investering waard. Aangezien we hem nu toch hebben liggen, gebruik ik hem ook voor ritten van 1 a 2 uur. 

    De Car Comforter is gemakkelijk te plaatsen en vast te zetten.

    Bekijk de Tempur Car Comforter in onze webshop: Tempur Car Comforter



    Vergelijkbare blogs

    Dit blog delen:

    Lisette Goddrie Godart

    Lisette Goddrie Godart

    Dit blog is geschreven door Lisette Goddrie Godart. Klik hier voor meer blogs van Lisette Goddrie Godart, of klik hier om meer te weten te komen over Lisette Goddrie Godart.

    Lisette in het kort omschreven:

    Gek van alles wat met de inrichting van een woning of leefruimte te maken heeft. Een ware Passie voor Slapen, maar wel erg kritisch op de materialen in matrassen en hoofdkussens. Daarnaast fan van alles wat ook maar te maken heeft met websites, computers en social media.

    Reacties

Maak een afspraak

= verplicht
Dit veld is verplicht
Dit veld is verplicht
Dit veld is verplicht
Dit veld is verplicht
Dit veld is verplicht
Dit veld is verplicht