Deel deze pagina
  • Onze klanten vertellen!

    Onze klanten vertellen!

    Een week of zes na de levering van onze producten, stuurt Varia Passie voor Slapen een verzoek naar de klant. Een verzoek om als klant je ervaring te delen. Wij hebben gekozen voor klantenvertellen.nl om dit efficiënt en op een eerlijke manier weer te geven via de website.

    Klantenvertellen.nl

    Op Klantenvertellen.nl kan een klant referenties lezen, maar ook een eigen referentie binnen een  minuut invullen. Varia Passie voor Slapen heeft geen enkele invloed op het platform. Daarom staat elke referentie, positief of negatief, gewoon online. Wel zo transparant!

    De recensies stromen binnen

    Inmiddels staan er 50 beoordelingen op onze klantenvertellen.nl omgeving. Passie voor Slapen bedankt deze klanten voor de genomen moeite. Vol trots kijkt het team elke week tijdens het werkoverleg naar de feedback. Het gemiddelde cijfer is reden voor een glimlach, daar is het hele team echt trots op.

    Maar na die glimlach moeten snel de voetjes weer op de grond. Want, wat kan beter?

    Er is werk aan de winkel

    Wat valt ons op: de showroom en het assortiment verdienen aandacht. Deze blijven samen met de prijs-kwaliteit verhouding toch wat achter op de andere cijfers.

    De inrichting wordt grondig bekeken: wat kan het beter, mooier en duidelijker?

    Het assortiment nemen we opnieuw onder de loep. Welke items missen we en hoe ziet de collectie 2014 eruit?

    Daarnaast gaan we nog eens goed kijken naar de prijsopbouw van de collectie. Is er misschien ruimte om een kwalitatief goede budget-collectie toe te voegen?

    Kortom meer dan genoeg werk voor de komende tijd.

    Overige verbeterpunten

    Er is vraag naar een informatie en inspiratie op de website.

    Op dit moment ligt de focus op het uitbreiden van de online informatie. De nadruk ligt vooral op  informatie over de merken en de collectie. Daarnaast heeft ook het vullen van de webshop een hoge prioriteit.

    Zodra deze basis staat, moet er meer plek worden ingeruimd voor inspiratie. De plannen liggen echt al klaar... nu de tijd nog.

    Verhouding merken en eigen merken

    De collectie ‘externe’ merken is naar onze mening te groot ten opzichte van het eigen Varia-merk. Dat is wel een punt van aandacht. Elk merk heeft zijn eigen ruimte en ook zijn eigen matrassenlijn. Wellicht handiger is om alle merken in één grote teststudio onder te brengen. Dan is het vergelijken van verschillende matrassen – externe merken en het eigen Varia-merk – nog gemakkelijker dan nu.

    Telefonische bereikbaarheid

    Op sommige momenten is het in de showroom zo druk dat alle medewerkers bezig zijn met bezoekers. Het antwoordapparaat staat dan aan, dit wordt meerdere keren per dag beluisterd. Het is natuurlijk erg vervelend als Varia Passie voor Slapen even alleen bereikbaar is via het antwoordapparaat.

    Hier zoeken we nog een goede oplossing voor. Samen met het team bekijken we hoe we de bereikbaarheid kunnen verbeteren.

    Meer personeel inzetten tijdens drukte

    De personele bezetting van de winkel is en blijft best lastig te regelen. De ene keer is het door de weeks erg druk, de andere keer ligt de nadruk op het weekend. Onze medewerkers nemen voor elke klant de tijd om goede persoonlijke service te kunnen leveren. Dat kan betekenen dat de ‘volgende klant’ weleens even moet wachten.

    Inmiddels is er een mogelijkheid om een afspraak te maken buiten de reguliere openingstijden.

    Lever een wekker bij dat nieuwe matras!

    Goud idee! Daar gaan we mee aan de slag in de vorm van een wekker app voor op je mobiel! Het perfecte bed leveren dat is onze doelstelling. Het moet dan het natuurlijk niet zo zijn dat heel Alphen aan den Rijn en omgeving zich massaal verslaapt.

    Meer tips voor mensen met gezondheidsklachten

    Daar richt Varia Passie voor Slapen de komende tijd de aandacht op. Via de website, via Alphen Stad TV en via ons huis-aan-huis magazine, gaan we ons meer richten op de klant met gezondheidsklachten.

    Varia heeft deze specialisatie in huis. Dat zullen we nog meer naar buiten brengen.

    Bedankje aan onze klant

    We hopen met deze terugkoppeling te laten zien dat we samen met ons team blijven werken aan de service naar onze klant. De recensies geven ons een mooi beeld van waar we moeten schakelen en daar zijn we onze klanten dankbaar voor.

    Kortom deel je ervaringen, alleen zo kunnen wij onze service blijven verbeteren!



    Vergelijkbare blogs

    • Extra geopend: maandag 30 december 2013

      Extra geopend: maandag 30 december 2013

      De vakantie is voor vele begonnen, genieten van de feestdagen zoals Kerst en natuurlijk Oud & Nieuw. Ook het ideale moment om je rustig te orienteren op dat nieuwe bed, die nieuwe matras, een ander kussen of andere spullen voor je slaapkamer. Aan... Lees meer...
    • Nieuw: een kijkje in de showroom op onze website

      Nieuw: een kijkje in de showroom op onze website

      Voordat je een winkel voor de eerste keer gaat bezoeken, weet je natuurlijk nooit wat je zult aantreffen. Is het de moeite waard om te gaan rijden en je tijd te investeren. Wij zijn er natuurlijk van overtuigd dat dat zo is. Maar om je meer zekerheid... Lees meer...
    • Elke zondag geopend!

      Elke zondag geopend!

      Eindelijk is het dan zover! De gemeente Alphen aan den Rijn is overstag en vanaf 1 april 2015 mogen wij elke zondag geopend zijn. Helaas pas vanaf 13 uur, maar beter iets dan niets! Openingstijden: Vanaf 1 april 2015 mogen wij dan eindelijk elke zo... Lees meer...

    Dit blog delen:

    Kees Goddrie

    Kees Goddrie

    Dit blog is geschreven door Kees Goddrie. Klik hier voor meer blogs van Kees Goddrie, of klik hier om meer te weten te komen over Kees Goddrie.

    Reacties

Maak een afspraak

= verplicht
Dit veld is verplicht
Dit veld is verplicht
Dit veld is verplicht
Dit veld is verplicht
Dit veld is verplicht
Dit veld is verplicht